Novi Nissan Qashqai: elektrificirani pogon vodi najprodavaniji crossover u Europi u budućnost
- Dva nova motora za novi Qashqai, uključujući 12 V blagi hibrid i europsku premijeru Nissanove tehnologije e-POWER
- Dosad neviđena uglađenost, učinkovitost i užitak električne vožnje među crossoverima zahvaljujući inovativnom sustavu e-POWER
Posve novi Nissan Qashqai beskompromisan je spoj dinamičnih performansi, uglađenog voznog sklopa i štedljivih motora.
U skladu s Nissanovim ciljem da do 2024. godine 50 % vozila prodanih vozila u Europi bude elektrificirano, uz 1.3 DiG-T benzinski motor s blagim hibridom novi Nissan Qashqai bit će premijerno dostupan i s motorom e-POWER, Nissanovim inovativnim, nagrađivanim motorom koji preuzima tehnologije iz Nissanovog revolucionarnog električnog vozila LEAF.
Sustav e-POWER posebno je razvijen za novi Qashqai kako bi ispunio stroge zahtjeve europskih kupaca. Qashqai s motorom e-POWER štedljiv je i ima niske emisije CO2, ali istovremeno se odlikuje brzim odzivom na gas i snažnim ubrzanjima.
Inačicama s pogonom na prednje ili sve kotače, 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili novim CVT mjenjačem Xtronic te doživljajem vožnje kao s električnim motorom zahvaljujući sustavu e-POWER, ponuda pogona novog Qashqaija ispunit će potrebe najrazličitijih kupaca i pritom pružiti istinski vozački užitak.
1.3 DiG-T BENZINSKI MOTOR 140 KS/160 KS 12 V ALiS BLAGI HIBRID
Blagi hibrid 12 V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System; en. napredni sustav litij-ionske baterije) dostupan u novom Qashqaiju pristupačnija je hibridna tehnologija koja donosi više okretnog momenta, dulje zaustavljanje motora u praznom hodu, brže ponovno pokretanje motora i zaustavljanje vozila (samo CVT), a pritom osigurava nižu potrošnju goriva i emisije CO2 (–4 g/km).
Pozitivan učinak upravljanja energijom blagog hibrida na CO2 konkurentan je, a 1,3-litreni motor razvija više snage i okretnog momenta od najbližih konkurenata, što benzinski motor čini primamljivom ponudom. Blagi hibridni sustav ALiS dodaje samo 22 kg na ukupnu masu vozila.
Prilikom usporavanja energija se prikuplja i pohranjuje u litij-ionskoj bateriji. Prikupljena energija zatim se koristi kad je vozilo zaustavljeno u praznom hodu, prilikom zaustavljanja (samo CVT mjenjač) i za dodatni okretni moment. Prilikom zaustavljanja, pri brzinama nižim od 18 km/h i s pritisnutom kočnicom, motor će se isključiti, a pohranjena energija koristi se za pokretanje električne opreme. To omogućuje dulji prekid rada motora i smanjuje potrošnju goriva.
Prilikom ubrzavanja (između 20 i 110km/h) energija u litij-ionskoj bateriji pomaže motoru s dodatnih 6 Nm okretnog momenta do 20 sekundi. To rasterećuje motor i smanjuje potrošnju goriva.
ALiS je spojen s uglađenim i provjerenim 1.3 DiG-T benzinskim motorom koji pokreće Qashqai od 2018. Motor je dodatno dorađen za novi Qashqai s 50 novih komponenata i sada ispunjuje normu Euro6D Full.
Turbopunjač sad ima električno upravljani odušnik za brži odziv; središnja brizgaljka poboljšana je novim mlaznicama; smanjeno je trenje među brojnim dijelovima, a time i emisija CO2; filtar krutih čestica sada koristi novi supstrat i katalizator smješten ispod podnice.
1,3-litreni motor s 12 V ALiS baterijom bit će dostupan u dvije razine snage – 140 KS i 160 KS – sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili novim Xtronic CVT mjenjačem (samo sa 160 KS). Motor najveću snagu razvija pri 5500 o/min, a najveći okretni moment od 270 Nm dostupan je već od praktičnih 1750 o/min u inačici sa 160 KS i CVT mjenjačem i snažnijim inačicama s ručnim mjenjačem.
Ručni mjenjač poboljšan je i sad se odlikuje bržim, izravnijim i sportskijim osjećajem prilikom mijenjanja brzina. Nova generacija mjenjača Xtronic CVT ostvaruje nižu potrošnju goriva i snažnija ubrzanja zahvaljujući poboljšanjima koja uključuju sustav podmazivanja s dvije pumpe s novom električnom pumpom ulja. CVT mjenjač u novom Qashqaiju donosi najbolje od oba svijeta.
Uglađeno mijenja brzine u gradu i prilikom lakših ubrzavanja te nudi izravan osjećaj mjenjača s dvije spojke tijekom snažnih ubrzanja.
Prednji pogon dostupan je u inačicama sa 140 KS i 160 KS, a pogon na četiri kotača bit će dostupan samo u inačici sa 160 KS i CVT mjenjačem. Novi sustav za nadzor pogona na četiri kotača i odabir načina rada intuitivniji je i inteligentniji. Prilagođava se vanjskim uvjetima odabirom jednog od pet načina rada – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vrijeme reakcije pogona na četiri kotača u slučaju proklizavanja kotača pet je puta kraće i sada iznosi 0,2 sekunde.
e-POWER
Novi Qashqai bit će prvo vozilo na europskom tržištu koje će pokretati Nissanov inovativni motor e-POWER. Sustav e-POWER ekskluzivan je Nissanov sustav i jedan od najvažnijih elemenata Nissanove strategije inteligentne mobilnosti. Jedinstven je pristup elektrifikaciji motora koji će svakodnevnu vožnju učiniti uzbudljivijom.
Sustav e-POWER čine snažna baterija povezana sa 157 KS snažnim benzinskim motorom najvećeg kompresijskog omjera u klasi, generator energije, inverter i 140 kW snažan električni motor dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. To je jedinstveno rješenje koje spaja ugodna, uglađena i linearna ubrzanja karakteristična za električna vozila, ali bez potrebe za punjenjem na utičnici.
Jedinstveno obilježje sustava e-Power je to da se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se smanjuje potrošnja i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem.