- Momčad Signatech Alpine sedmi je put zaredom stala na pobjedničko postolje u klasi LMP2 na svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti FIA WEC.
- Vozači André Negrão, Pierre Thiriet i Nicolas Lapierre svladali su nemilosrdne uvjete na stazi Spa-Francorchamps i tako osigurali treće mjesto.
- Posada bolida Alpine A470 s brojem 36 time je zauzela sam vrh ukupnog poretka u klasi LMP2 prije posljednje utrke ove sezone, 24 sata Le Mansa, koja će se održati 15. i 16. lipnja.
Momčad Signatech Alpine i ostale natjecatelje prvenstva Spa-Francorchamps u četvrtak su dočekali loši i nestabilni vremenski uvjeti.
U popodnevu nakon prvog slobodnog treninga posvećenog odabiru postavki za stazu, posadu Alpine A470 s brojem 36 iznenadila je kiša. Usprkos tome francuska je momčad tijekom posljednjeg treninga prikupila sve bitne informacije, a nakon njega su André Negrão i Pierre Thiriet osvojili peto mjesto u kvalifikacijama u klasi LMP2.
Utrka je započela u subotu u 13:30 pod prijetećim nebom. Prvi se za volanom našao André Negrão koji je odmah napredovao za jedno mjesto, ali već je pri kraju drugog kruga počelo kišiti.
Uvjeti na stazi ubrzo su postali nesnošljivi jer je počeo padati snijeg, a temperatura se spustila na 1 °C. Brazilac se zaustavio u boksu kako bi stavio Michelinove gume za kišu, a zatim je momčad, nakon strelovito brzog dolijevanja goriva koje je uslijedilo krajem prve intervencije sigurnosnog automobila, prilagodila svoju strategiju.
Protivničke momčadi iskoristile su smirenje vremena i tijekom druge intervencije sigurnosnog automobila odlučile postaviti glatke gume. To je Andreu Negrãou omogućilo da se nađe na čelu poretka, a na početku trećeg sata utrke ga je za upravljačem zamijenio Pierre Thiriet.
Francuski je vozač na suhoj stazi uspješno odvozio dvostruku izmjenu s pravom kombinacijom brzine i pouzdanosti, premda ga je Ho-Pin Tung uspio iznenaditi prije novog nevremena.
Tada je došao red na Nicolasa Lapierrea da preuzme upravljač i napravi pritisak na kineskog vozača. Kada je počela padati tuča, ovaj se vozač platinastog statusa zaustavio u boksu jedan krug prije protivnika i tako ponovno preuzeo vodstvo.
Ta se iznenadna prednost izgubila kada se na stazi ponovno pojavio sigurnosni automobil. Najviše koristi od toga u zadnjem satu utrke imao je Pastor Maldonado. Nakon još jedne stanke u utrci, Nicolas Lapierre nastavio je svoju trostruku izmjenu te se u petnaestoj minuti prije kraja našao na trećem mjestu, a vozači ispred njega trebali su se još jednom zaustaviti u boksu.
Snažni pljusak i povremena slaba vidljivost prisilili su vodstvo utrke da crvenom zastavom prekinu utrku jedanaest minuta prije planiranog kraja. Tako se posada Alpine A470 unatoč besprijekornoj vožnji svojih vozača, nastojanjima cijele momčadi i odgovarajućoj strategiji morala zadovoljiti trećim mjestom. Ovaj već sedmi uzastopni plasman na postolje momčadi je ponovno priskrbio mjesto na čelu ukupnog poretka.
Posljednja utrka sezone, 24 sata Le Mansa, održat će se sredinom sljedećeg mjeseca.
Philippe Sinault, šef momčadi Signatech-Alpine:
U svojih 29 godina u ovom sportu nisam doživio da tijekom utrke padne snijeg! U tim teškim uvjetima bilo je teško procijeniti koliko su gume istrošene i koliko će još biti upotrebljive, posebice zato što još uvijek proučavamo svojstva Michelinovih guma. Usprkos tome dobro smo postupili primijenivši strategiju ranijeg zaustavljanja jer nam je ona donijela vodstvo u klasi LMP2 i ukupnom poretku. Bili smo na vodećoj poziciji više od polovice vremena trajanja utrke. Vozači su odradili besprijekornu vožnju, a sjajna se momčad istaknula neusporedivo najbržim zaustavljanjima u boksu. Ipak sam pomalo ogorčen zbog činjenice da bi nam se pobjeda osmjehnula da nije bilo zadnjih dviju intervencija sigurnosnog automobila… Te su nam intervencije umanjile prednost. Jedna se momčad nije trebala zaustaviti u boksu, drugoj pak nije dostajalo dovoljno vremena za vožnju njihova vozača, čiji je srebrni status na znak crvene zastave postao beznačajan. Smatram da je momčad zaslužila više, ali je ipak najvažnije to da smo ostvarili glavni cilj. U Le Mans idemo na vrhu ukupnog poretka momčadi i vozača. Cijelo vrijeme tvrdimo kako će utrka 24 sata Le Mansa biti odlučujuća i jedva čekamo da stignemo onamo!
Nicolas Lapierre:
Postigli smo ono najvažnije jer smo htjeli sačuvati vodstvo u poretku prvenstva vozača te ga zauzeti i u poretku momčadi. U potpunosti smo dokučili rad guma Michelin u svim uvjetima. Usprkos tome pomalo smo razočarani jer su se vozači ispred nas prije kraja utrke trebali još jednom zaustaviti u boksu. Cijela je momčad na strateškom planu izvrsno odradila posao, bez ijednog pogrešnog poteza. Odnijeli bismo pobjedu u toj utrci da nije bila prekinuta crvenom zastavom. Ali sada već razmišljamo o Le Mansu, kamo ćemo otići opušteniji i samopouzdaniji.
André Negrão:
Utrka je bila prilično zahtjevna zbog nestabilnog vremena koje se mijenjalo od snijega i kiše do sunčanih razdoblja. Bilo je mnogo dobrih i loših strana, ali mi nismo nijednom pogriješili. Svi smo vrlo dobro radili i do samog se kraja borili za naslov prvaka. Vrlo sam zadovoljan našim nastupom i poretkom, iako bi oni bili puno bolji da nije bilo crvene zastave. Automobilski sport je katkad baš nepredvidiv. Sada je trenutak da se usredotočimo na Le Mans!
Pierre Thiriet:
Vrlo sam zadovoljan jer sam se za vrijeme svoje dvostruke izmjene silno zabavljao. Ja sam bio samopouzdan, a vozač brz. Iskazali smo se kao momčad, posebice zahvaljujući našoj strategiji i zaustavljanjima u boksu. Naša su se riskiranja isplatila, a moji su momčadski kolege uspjeli u vrlo teškim uvjetima izvući ono najbolje iz bolida. Premda smo zavrijedili bolji plasman, smatramo da je utrka imala mnogo dobrih strana, a ispred nas je ipak bila samo jedna momčad koja je dobila bodove za prvenstvo. Za Le Mans ćemo se vrhunski pripremiti i ići na sve ili ništa.
Rezultat utrke 6 sati Spa-Francorchampsa (LMP2)
Ekipa | Vrijeme |
1. Dragon Speed, br. 31 | 129 krugova, 5 h 44 m 55,919 s |
2. G-Drive Racing, br. 26 | + 3,955 s |
3. Signatech Alpine Matmut, br. 36 | + 4,432 s |
4. Jackie Chan DC Racing, br. 38 | + 8,627 s |
5. TDS Racing, br. 28 | – 1 krug |
6. Racing Team Nederland, br. 29 | – 2 kruga |
7. Jackie Chan DC Racing, br. 37 | – 2 kruga |
8. Larbre Competition, br. 50 | – 3 kruga |
Ukupni poredak posada za prvenstvo FIA LMP 2
Ekipa | Država | Bodovi |
1. Signatech Alpine Matmut, br. 36 | Francuska | 143 |
2. Jackie Chan DC Racing, br. 38 | Kina | 139 |
3. Jackie Chan DC Racing, br. 37 | Kina | 138 |
4. Dragon Speed, br. 31 | SAD | 117 |
5. Racing Team Nederland, br. 29 | Nizozemska | 70 |
6. Larbre Competition, br. 50 | Francuska | 67 |
7. TDS Racing, br. 28 | Francuska | 42 |
Ukupni poredak vozača za prvenstvo FIA LMP 2
Vozač | Bodovi |
1. Lapierre, Negrão, Thiriet | 143 |
2. Aubry, Richelmi, Tung | 139 |
3. Gonzales, Maldonado | 117 |
4. Jaafar, Jeffri, Tan | 98 |
5. Davidson | 83 |
6. Van Eerd, Van der Garde | 70 |
7. Creed, Ricci | 67 |
8. Nyck de Vries | 49 |
9. Perodo, Vaxiviere | 42 |
10. Heinemeier-Hansson, King, Stevens | 40 |
11. Berthon | 34 |
12. Lammers | 21 |
13. Duval | 18 |
14. Jeanette | 15 |
15. Dagoneau, Nato, Vergne | 12 |
16. Keiko Ihara | 10 |
17. Canal, Mori, Guibert | 8 |
18. Boulle | 6 |
Raspored utrka “produljenog” prvenstva FIA WEC 2018.-2019.
6. – 7. travnja 2018. | prolog, Paul Ricard, Francuska |
5. svibnja 2018. | 6 sati Spa-Francorchampsa, Belgija |
16. – 17. lipnja | 24 sata Le Mansa, Francuska |
19. kolovoza 2018. | 6 sati Silverstonea, Velika Britanija |
21. listopada 2018. | 6 sati Fujija, Japan |
18. studenoga 2018. | 6 sati Šangaja, Kina |
16. – 17. ožujka 2019. | 12 sati Sebringa, SAD |
4. svibnja 2019. | 6 sati Spa-Francorchampsa, Belgija |
15. – 16. lipnja 2019. | 24 sata Le Mansa, Francuska |