Renault kao vodeći europski proizvođač serijskih električnih vozila započinje s testiranjem dvosmjernog punjenja na širokom području. Posebna značajka tehnologije izmjenične struje je ugradnja dvosmjernog punjača u vozila, zbog čega je potrebna tek jednostavna i povoljna prilagodba postojećih punionica.
- Renault kao vodeći europski proizvođač serijskih električnih vozila započinje s testiranjem dvosmjernog povezivanja električnih vozila na mrežu s izmjeničnom strujom.
- Tehnologija koja se temelji na ugrađenom dvosmjernom punjaču mogla bi bitno sniziti cijenu punionica.
- Prva testiranja bila su u Nizozemskoj i Portugalu.
U Europi će ove godine u upotrebu biti pušteno petnaest vozila modela Zoe s funkcijom dvosmjernog spajanja na električnu mrežu. U skladu s tim Grupa Renault razvit će buduću ponudu dvosmjernog punjenja te uz pomoć partnera postaviti temelje za buduće standarde. Takvi pilot-projekti održani su u Utrechtu u Nizozemskoj (u ekosustavu We Drive Solar) te na otoku Porto Santo u portugalskom arhipelagu Madeira (u suradnji s distributerom električne energije Empresa de Electricidade da Madeira). Nakon njih još slijede pilot-projekti u Francuskoj, Njemačkoj, Švicarskoj, Švedskoj i Danskoj.
„Grupa Renault ovom inicijativom u potpunosti ispunjava ulogu vodećeg pružatelja usluge električne mobilnosti dostupne svima te aktera u prijenosu energije. Prijenos energije iz vozila u mrežu temelj je pametnih električnih ekosustava Grupe Renault. U vozila je ugrađena ona tehnologija koja, među ostalim, optimizira troškove punionica i tako uvelike olakšava razvoj“, kazao je Gilles Normand, direktor Grupe Renault za električna vozila.
Prednosti dvosmjernog punjenja
Načelom dvosmjernog protoka energije, odnosno dvosmjernog punjenja ili prijenosa energije putem povezivanja vozila s mrežom (vehicle-to-grid), regulira se punjenje i pražnjenje baterija u električnom vozilu sukladno potrebama korisnika i s obzirom na opskrbljenost mreže električnom energijom. Punjenje je najintenzivnije u slučajevima prekomjerne opskrbljenosti mreže električnom energijom, a osobito na vrhuncu proizvodnje električne energije iz obnovljivih izvora. No, vozila mogu opskrbiti mrežu energijom i prilikom vršnog opterećenja mreže. Električna vozila tako mogu poslužiti kao privremeni spremnici viška energije, što ih čini ključnim čimbenicima u razvoju opskrbe energijom iz obnovljivih izvora. Na taj način električna mreža optimizira opskrbu energije iz lokalnih obnovljivih izvora i smanjuje troškove infrastrukture. Korisnici tako ekonomičnije koriste električnu energiju te su istovremeno financijski nagrađeni za doprinos učinkovitosti električne mreže.
Pripreme za nadolazeću ponudu dvosmjernog punjenja Grupe Renault
Dvosmjerno punjenje testirat će se u sklopu nekoliko projekata (vezanih uz električne ekosustave ili uslugu mobilnosti) u sedam država te u suradnji s različitim partnerima, što će Grupi Renault poslužiti za pripremu buduće ponude. Svrha toga je dvostruka: provjeriti izvedivost u većem obujmu i potencijalne koristi. Pilot-projekti prvenstveno će omogućiti:
- provjeru tehničkih i ekonomskih prednosti ugradnje dvosmjernog punjača u električna vozila;
- konkretno potvrđivanje vrijednosti usluga za lokalnu i nacionalnu električnu mrežu, kao što je davanje prednosti upotrebi energije sunca i vjetra, praćenju frekvencije, odnosno napona u mreži te također smanjenje troškova infrastrukture;
- rad na definiranju okvira za propise o mobilnim sustavima za pohranu energije koji će prepoznavati njihove moguće nedostatke te predlaganje konkretnih rješenja;
- uspostava zajedničkih standarda koji su temeljni preduvjet za široku ekonomsku provedbu.
Više o Renaultovim projektima električne mobilnosti možete pronaći na zasebnoj internetskoj stranici https://easyelectriclife.groupe.renault.com/en/(na engleskom).