- Na utrci 24 sata Le Mansa prošlog vikenda momčad Signatech Alpine popela se na pobjedničko postolje u klasi LMP2, baš kao i u sezonama 2014., 2016. i 2017.
- Neumorna posada Nicolas Lapierre, André Negrão i Pierre Thiriet ove je godine osvojila drugo mjesto.
- Momčad je ostvarila najveći broj bodova i sada ima znatnu prednost u poretku prvenstva FIA WEC klase LMP2.
U skladu s tradicijom, utrka je započela u subotu u 15 sati pod oblačnim nebom. Zahvaljujući gužvi u prvom zavoju Nicolas Lapierre ubrzo se probio za jedno mjesto.
Nakon prvog kruga vozač momčadi Signatech Alpine bio je na petom mjestu, a zatim je uspio izbjeći opasnosti koje je izazvala kiša na nekim dijelovima staze. Na kraju prve izmjene strategije momčadi bile su manje-više očigledne, no neke su momčadi – uključujući Alpine – s punim spremnikom goriva mogle prijeći više krugova od ostalih. Zahvaljujući manjoj potrošnji goriva Lapierre je napredovao na treće mjesto.
Nakon trostruke izmjene, upravljač je od Lapierrea preuzeo André Negrão. Brazilac je nastavio posao koji je započeo njegov momčadski kolega i ubrzo je napredovao na drugo mjesto. Zatim je nešto vremena izgubio tijekom prvog izlaska sigurnosnog automobila, a svoju je poziciju zadržao sve do trenutka kad je bolid prepustio Pierreu Thirietu.
Kako je dan odmicao, broj nesreća se povećavao pa se povećao i broj područja u kojima je postavljeno ograničenje brzine. To je otežalo održavanje odgovarajuće temperature guma pa je Thiriet podlegao neposredno prije kraja svoje trostruke izmjene; okrenuo se na stazi te je u nastojanju da se vrati u utrku izgubio drugo mjesto.
Zatim je za upravljač bolida Alpine A470 ponovno sjeo Nicolas Lapierre koji je odmah potom krenuo u lov. Bolid s brojem 36, koji je nakon šest sati vožnje bio treći, ubrzo je ponovno bio na drugom mjestu.
Noćni je dio utrke, kao i obično, bio pun okretanja na stazi i bliskih susreta. I momčad Signatech Alpine Matmut imala je svoj dio pehova na stazi; osim što je sigurnosni automobil izašao na stazu u za njih nepovoljnom trenutku, morali su i mijenjati prednji kraj oštećen prilikom udarca u krhotine bolida koji je izletio sa staze. SneniLapierre prilikom povratka u utrku gotovo je zaboravio svoj štitnik HANS, što je samo dokaz da je ljudski griješiti…
Jutro je, nasreću, bilo mnogo mirnije te se neumornost terceta Lapierre / Negrão / Thiriet isplatila kad se posada nešto prije 11:30 ponovno vratila na drugo mjesto.
Zatim je momčad svojim vozačima naredila da zadrže to mjesto u utrci pa je posljednju izmjenu Nicolas Lapierre odvezao s jedinim ciljem da sigurno stigne do kraja utrke.
Nakon pobjede 2016. te trećih mjesta 2014. i 2017. momčad Signatech Alpine ove je godine u Le Mansu osvojila drugo mjesto. Tim drugim mjestom obilježena je 40. obljetnica pobjede bolida Alpine A442B s posadom Jassaud / Pironi 1978. u Le Mansu, ali u bodovanju za poredak u svjetskom prvenstvu ovo drugo mjesto jednako je pobjedi.
Momčad koja je u nedjelju pobijedila u klasi LMP2 nije službeno prijavljena u prvenstvo FIA WEC pa su Lapierre, Negrão, Thiriet i momčad osvojili bodove koji pripadaju pobjedniku (25) uvećane za koeficijent za ovu 24-satnu utrku (1,5). Time su preuzeli vodstvo u ukupnom poretku momčadi i vozača, oboje sa znatnom prednošću ispred najbližih konkurenata.
Sljedeća utrka ovogodišnjeg prvenstva utrka izdržljivosti FIA WEC održat će se 19. kolovoza u Silverstoneu u Velikoj Britaniji.
Régis Fricotté, direktor prodaje i sportskih aktivnosti Alpine:
Za Alpine je ovo bio poseban vikend. Slavili smo 40. obljetnicu pobjede iz 1978., a gledatelji su nam jasno dali do znanja da cijene to što su na stazi ponovno mogli vidjeti Alpine A442B. U gostima smo imali više partnera i kupaca automobila Alpine. Utrka je bila napeta od starta do cilja. Pozorno smo pratili napredak Nicolasa, Andréa i Pierrea. Naš je cilj bila pobjeda, ali ne moramo se sramiti drugog mjesta osvojenog u vrlo snažnoj konkurenciji.
Philippe Sinault, šef momčadi Signatech-Alpine:
Moram priznati da smo naišli na snažnijeg konkurenta od sebe i da nam je pobjeda danas bila izvan dosega. Nadao sam se da ćemo nakon što je pao mrak zadržati minutu zaostatka. Međutim, sitni su nas detalji stajali nekoliko sekundi, koje su se zatim pretvorile u minute. Nismo odustajali ni na trenutak. Cijelo smo vrijeme bili među vodećom četvorkom, a momčad je još jednom odlično odradila svoj posao. Četiri plasmana na pobjedničkom postolju u Le Mansu u posljednjih pet godina i poprilična prednost u ukupnom poretku prvenstva dobri su razlozi da budemo zadovoljni ostvarenim rezultatom.
Nicolas Lapierre:
Smatram da smo si utrku zakomplicirali više nego što smo trebali. Imali smo pet ili šest situacija koje su nam oduzele više vremena. Sve ćemo to morati proučiti kako bismo sljedeći put bili bolji. Osim tog malog razočaranja, smatram da ne bismo uvijek trebali očekivati više i da moramo biti zadovoljni drugim mjestom. Između ostalog, osvojili smo i mnogo bodova za prvenstvo.
André Negrão:
Vozač sanja o tri pobjednička postolja: u Indianapolisu, Monaku i Le Mansu. Nevjerojatan je osjećaj stajati pred tolikim ushićenim mnoštvom. Prošle godine nismo imali tu priliku* i smatram da sam baš zbog toga ove godine još više uživao u tome. Utrka je za mene bila vrlo dobra. Momčad je besprijekorno odradila svoj posao. Svjestan sam da imam još prostora za poboljšanje i potrudit ćemo se da budemo još snažniji.
* posada Alpine na treće je mjesto napredovala kad je zbog nepravilnosti diskvalificirana drugoplasirana posada.
Pierre Thiriet:
To je treći put da sam utrku u Le Mansu završio na drugom mjestu klase LMP2 i moram se vratiti i napokon ostvariti i pobjedu. Smatram da smo odvezli izvrsnu utrku i da je momčad fantastično odradila svoj posao. No, momci ispred nas bili su još bolji i jednako dobri u boksu i na stazi. Osobno sam se u bolidu osjećao dobro, a konačni je rezultat vrlo pozitivan. U tome moramo uživati, jer je 24 sata Le Mansa još uvijek najzahtjevnija utrka sezone.
Rezultat utrke 24 sata Le Mansa (LMP 2)
1. G-Drive Racing, br. 26* | 369 krugova, 24 h 01 m 07,299 s |
2. Signatech Alpine Matmut, br. 36 | – 2 kruga |
3. Graff-SO24, br. 39 | – 3 kruga |
4. TDS Racing, br. 28 | – 3 kruga |
5. United Autosports, br. 32 | – 4 kruga |
6. Jackie Chan DC Racing, br. 37 | – 8 krugova |
7. Dragon Speed, br. 31 | – 9 krugova |
8. Jackie Chan DC Racing, br. 38 | – 13 krugova |
9. Racing Team Nederland, br. 29 | – 13 krugova |
10. Jackie Chan DC Racing, br. 33 | – 14 krugova |
* Posade s brojevima 26, 39, 32 i 33 nisu prijavljene u FIA WEC i zbog toga nisu dobile bodove za SP.
Ukupni poredak posada za prvenstvo FIA LMP 2
1. Signatech Alpine Matmut, br. 36 | Francuska | 57 |
2. Jackie Chan DC Racing, br. 38 | Kina | 40 |
3. TDS Racing, br. 28 | Francuska | 39 |
4. Jackie Chan DC Racing, br. 37 | Kina | 38 |
5. Dragon Speed, br. 31 | SAD | 29 |
6. Racing Team Nederland, br. 29 | Nizozemska | 18 |
7. Larbre Competition, br. 50 | Francuska | 17 |
Ukupni poredak vozača za prvenstvo FIA LMP 2
1. Lapierre, Negrão, Thiriet | 57 |
2. Aubry, Tung, Richelmi | 40 |
3. Duval, Perodo, Vaxiviere | 39 |
4. Jaafar, Jeffri, Tan | 38 |
5. Berthon, Gonzales, Maldonado | 29 |
6. Lammers, Van Eerd, Van der Garde | 18 |
7. Canal | 17 |
8. Creed, Ricci | 14 |
9. Dagoneau | 6 |
Raspored utrka “produljenog” prvenstva FIA WEC 2018.-2019.
6. – 7. travnja 2018. | prolog, Paul Ricard, Francuska |
5. svibnja 2018. | 6 sati Spa-Francorchampsa, Belgija |
16. – 17. lipnja | 24 sata Le Mansa, Francuska |
19. kolovoza 2018. | 6 sati Silverstonea, Velika Britanija |
21. listopada 2018. | 6 sati Fujija, Japan |
18. studenoga 2018. | 6 sati Šangaja, Kina |
16. – 17. ožujka 2019. | 12 sati Sebringa, SAD |
4. svibnja 2019. | 6 sati Spa-Francorchampsa, Belgija |
15. – 16. lipnja 2019. | 24 sata Le Mansa, Francuska |